גולד חדשות
צרכנות וחדשות זה אצלינו!

גולד חדשות

חדשות וצרכנות זה אצלינו!

ריצת מרתון – האם זה טוב לנו? ואיך נעשה את זה נכון ללא פציעות

תוכן עניינים

בזמן שלא מעט אנשים מתאמנים קשה במשך חודשים ארוכים בשביל לרוץ מרתון, ישנם לא מעט אנשים שאינם מבינים למה זה טוב. מה הטעם לרוץ 42.200 ק"מ. מבחינתם מדובר לא רק בעבודה מפרכת של הגוף, אלא בסכנה של ממש לחלקים שונים שלו, ובפרט של הברכיים.

במאמר זה נסביר מה היתרונות של ריצת מרתון, למה זה כן יכול להיות טוב עבורכם, ונציג גם מספר נקודות שיכולות לעזור לכם לעבור אותו בלי פציעות.

בין היתר נסביר, מדוע חשוב לפנות אל פיזיותרפיסט מומחה ברכיים במהלך האימונים לקראת המרתון.

צריך לומר כבר בהתחלה, ריצת מרתון היא לא דבר פשוט. נכון שהיום הרבה מאוד גברים ונשים עושים זאת ולעיתים כמה פעמים בשנה, אך בשביל להגיע לנקודה שיהיה אפשר לרוץ ריצה כזו, ללא הפסקה, בתנאי מזג אוויר שונים, דורש הרבה מאוד השקעה, בין אם זה אימונים ובין אם זה בשעות אחרות של היום.

 

אז למה זה טוב לנו?

אם ריצת מרתון דורשת השקעה, פיזית ונפשית, עולה השאלה האם זה באמת טוב עבורנו. זה תלוי כמובן בבן אדם ובמה שהוא מחפש בחייו, אך לריצה בכלל ולמרתון בפרט יש הרבה מאוד יתרונות.

ראשית, הריצה מאפשרת לנו לבצע פעילות גופנית סדירה, לשמור על כושר ועל בריאותנו.

שנית, אימונים לריצת מרתון דורשים מאיתנו לא מעט בהיבטים שונים, לא רק בכל מה שקשור לריצה עצמה, אלא גם תזונה, שינה, תרגילי חיזוק ועוד. אלו הרגלים טובים שיכולים לעזור לנו בעתיד, בלי קשר למרתון.

שלישית, היעד שאנחנו מציבים לעצמנו, יוצר לנו מטרה, וסיפוק עצום כשנגיע אליה. זו תחושה שמעט מאוד דברים בחיים השגרתיים שלנו, דומים לה.

ארבע, בריצה יש שלווה נפשית, פנימית שנותנת לנו דברים שלא תמיד נוכל למצוא במקומות אחרים. אימונים למרתון הם דבר מחייב שלא נוכל לוותר עליהם, ולכן גם נוכל ליהנות מהשלווה הזאת לעיתים תכופות. זו יציאה טובה מהשגרה לעולם אחר, רגוע יותר.

איך מגיעים למרתון בלי פציעות?

אחת החששות הגדולים של רצים ותיקים וכאלה ששואפים להתחיל לרוץ, זה פציעות שיקשו על איכות החיים וכמובן על האימונים בעצמם. אין אפשרות להימנע מהן לגמרי, אך אפשר למצוא דרכים כיצד לשמור על הגוף מפני אפשרויות פציעה שונות.

ראשית, יש לנו אפשרות לפנות אל פיזיותרפיסט מומחה ברכיים אשר ידאג גם לטפל בנו וגם לספק לנו דוגמאות לתרגילי חיזוק שונים אשר נוכל לתרגל בבית, זאת על מנת לחזק את הברכיים ובכך לפתח את השרירים באזור, דבר שיכול למנוע פציעות.

שנית, אנחנו צריכים לבצע תרגילי מתיחות, שחרור, לעבוד עם גליל, רצועות וכלים אחרים בשביל לחזק אזורים שונים ולאפשר לגוף להיות מוכן לכל ריצה.

שלישית, תזונה נכונה. כשאנחנו צורכים חלבונים ושומנים אנחנו עוזרים לגוף להשתקם אחרי כל ריצה ויכולים למנוע בכך פציעות.

ארבע, חשוב מאוד לישון טוב בלילה, אז הגוף משקם את עצמו לקראת הריצה הבאה.