גולד חדשות
צרכנות וחדשות זה אצלינו!

גולד חדשות

חדשות וצרכנות זה אצלינו!

הלוואה לעסקים – מתי נכון לקחת הלוואה ואיך עושים את זה בצורה נכונה?

תוכן עניינים

בדרך כלל, כשאנחנו שומעים על תחום ההלוואות, אזי שההתייחסות היא אל הלוואת פרטיות, קרי הלוואות שאמורות לשרת אזרחים פרטיים לצרכים שונים. אך לצד הלוואות פרטיות, אנחנו יכולים למצוא מגוון רחב של הלוואות שמיועדות דווקא למגזר העסקי.

הרבה מאוד עסקים, הן עסקים חדשים בשנה הראשונה לקיומם והן עסקים בתקופות זמן אחרות שלהם ובפרט עסקים ותיקים, זקוקים מעת לעת להלוואות על מנת שיוכלו לנצל את הכסף שיקבלו לצרכים חיוניים לצורך הפעלת העסק, פיתוחו וקידומו.

בין היתר, הלוואה לעסקים נדרשת כשרוצים לעמוד בדרישות תשלום שונות על מנת שלא יהיה צורך לסגור אותו, לצורך רכישת ציוד ומכשירים חדשים, רכישה של מבנים, פיתוח פרויקטים חדשים, גיוס עובדים ועוד. ישנן לא מעט סיבות מדוע יש צורך לקחת הלוואות בסדרי גודל שונים, באופן שישרת את העסק.

באופן טבעי, לפני שבוחרים לקחת הלוואה לעסקים, יש לבדוק היטב מה נדרש, מה הצרכים, מה התנאים ובכלל מתי נכון לעשות את זה. בדומה למצב של אדם פרטי, נטילת הלוואה בתנאים לא נכונים, בזמן לא נכון או מימוש הלוואה בצורה לא נכונה, יכולה לייצר נזק משמעותי יותר מתועלת ולהביא לפגיעה קשה בעסק.

לפני שנציג כמה נקודות שיכולות לעזור לנו בעניין, חשוב לציין שישנם הרבה מאוד גורמים המספקים היום הלוואות לעסקים בסדרי גודל שונים. כל מה שעלינו לעשות זה למצוא את המקום הרלוונטי שיכול לספק לנו את ההלוואה המתאימה לנו.

 

איך לוקחים הלוואה לעסק בצורה נכונה?

בעיקרון, יש שתי פעולות עיקריות שצריך לבצע לפני שלוקחים הלוואה לעסק.

פעולה ראשונה היא להכין תוכנית עבודה, תוכנית עסקית, זאת בשביל לדעת כמה כסף צריך לבקש במסגרת ההלוואה ולשם מה הוא ישמש אותנו. ישנם מקומות שדורשים לדעת בשביל מה מיועד הכסף, ישנם מקומות שלא בהכרח מבקשים זאת, אך בכל מקרה אנחנו צריכים לדעת איזה שימוש בכוונתנו לעשות בו.

פעולה שנייה, היא לבדוק ממי אנחנו יכולים לקבל את ההלוואה ובתנאים הטובים ביותר. זה לא מספיק רק להגיש בקשה למתן הלוואה, אלא אנחנו צריכים גם לבדוק מי יכול לספק לנו אותה בתנאים נוחים ומשתלמים מבחינתנו. הכוונה לתנאי ריבית, תקופת החזר, וכל תנאי אחר שהוא רלוונטי מבחינתנו.

 

למה משתלם לקחת הלוואה?

כאמור, הלוואות יכולות לשמש מטרות שונות, בין אם זה עמידה בתשלומים ובין אם זה פיתוח העסק בצורות שונות.

משתלם לנו לקחת הלוואה, הן בגלל שזה מוריד מאיתנו את הצורך להשתמש בכסף נזיל או במקורות כספיים אחרים למימון, והן בגלל שהלוואה יכולה לעזור לנו לפתח את העסק ולקדם אותו. הכלל בעסקים הוא ידוע, אם רוצים להכניס כסף חייבים להוציא כסף, והלוואה היא אחת הכלים שעומדים לרשותנו בשביל להוציא כסף.

"אי עמידה בפירעון ההלוואה עלולה לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל"