גולד חדשות

צרכנות וחדשות זה אצלינו!

גולד חדשות

חדשות וצרכנות זה אצלינו!

דוחות למס הכנסה

רשות המיסים בישראל ממונה על גביית מס הכנסה. ניתן לומר כי כמעט כל תושב ישראלי מחויב לשלם מס על ההכנסות שלו, בין אם מדובר על הכנסה מישראל ובין אם מדובר על הכנסה מחוץ לישראל. כמו כן, כל תושב חוץ אשר ההכנסות שלו מופקדות בישראל נדרש לשלם מס. יחד עם זאת, ישנן הקלות שונות ותקנות שונות אשר נוגעות לשכירים המשתכרים ממשכורת אחת בלבד וכן, עבור אדם שמייצר הכנסה מניירות ערך ואחרים נוספים שיהיו פטורים מהגשת דוחות למס הכנסה.

 

מי מחויב בהגשת דוחות למס הכנסה?

בהתאם לחוקי רשות המיסים, כל ארגון עסקי, חברה או בעלי עסק פרטי מחויבים להגיש דוחות שנתיים למס הכנסה. הדוחות הללו יכללו את כל הזכויות והחובות של אותם עסקים וארגונים בישראל.

בעלי חברות ועצמאיים נדרשים להגיש דוח אישי למס הכנסה שקרוי: טופס 1301.

חשוב לזכור כי ישנם לא מעט חוקים, דרישות ובקשות אשר נקבעו בחוק בכל הנוגע להגשת הדוחות המדוברים למס הכנסה והחוקים גם יכולים להשתנות מדי פעם בפעם. יש להגיש את הדוחות הרלוונטיים בזמן ולהיות מעודכנים בכל החוקים לרבות החידושים שבהם על מנת להגיש את הדוחות כהלכה.

 

מה קורה אם לא מגישים דוחות למס הכנסה?

חובת ההגשה של הדוח השנתי הרלוונטי למס הכנסה הוא עד תאריך 30 באפריל. אם יש צורך ניתן לפנות לפקיד השומה ולקבל דחייה במועד ההגשה. אם פקיד השומה לא מקבל את הדוח בזמן, הוא יכול להטיל על בעל העסק קנס כספי אשר יכול להגיע לכדי אלפי שקלים בחודש. הטלת הקנס איננה מונעת הגשת כתב אישום פלילי במקרה שהדוח לא משולם או במקרה שמס הכנסה סבור שהדוח לא  הוגש בכוונה תחילה כאשר המטרה היא  להתחמק מרשויות המס.

הדוח צריך להיות מוגש בצורה תקינה ונכונה שכן, אם יש בו בעיות לרבות בעיות טכניות,  הן עלולות להתקבל בצורה לא טובה על ידי הרשויות ולהיחשב לעברות שגם הן עלולות לגרור הליך פלילי. על כן, חשוב מאוד לדאוג כי תוכנת הנהלת חשבונות שתבחרו לניהול החשבונות השוטפים של העסק והפקת הדוחות הרלוונטיים תהיה איכותית, מדויקת ומומלצת וזאת בכדי שכלל הדוחות יוגשו למס הכנסה בצורה מסודרת, בזמנם וללא טעויות.

במקרים מסוימים יתכן כי תהיה מחלוקת בין הנישום או בא כוחו שהוא רואה החשבון שלו  לבין פקיד השומה בעניין הדוח. במקרה הזה שברור לשני הצדדים שיש מחלוקת ולא ניסיון להעלים מס, יש אפשרות לפנות לבית המשפט לצורך קבלת הכרעה.

 

האם כדאי לבחור ברואה חשבון או בתוכנה לניהול חשבונות לצורך הפקת דוח רלוונטי למס הכנסה?

לא מעט עסקים או ארגונים עסקיים תוהים האם כדאי להם לבחור בתוכנה לניהול חשבונות או רואה חשבון. חשוב לדעת כי תוכנה איכותית להנהלת חשבונות ובייחוד אם מדובר על תוכנה חד צדית יכולה להיות פשוטה מאוד ויעילה מאוד עבור ביצוע מגוון פעולות שונות שיאפשרו לבעל העסק לזהות את המצב הפיננסי בעסק, לקבל מודעות למאזנים קיימים, לנתח נתונים, להפיק דוחות רלוונטיים לצורך הגשתם למס הכנסה ועוד. יחד עם זאת, החיסרון של תוכנה זאת היא שאין מענה אנושי כפי שיהיה בבחירת רואה חשבון. על כן, כל עסק נדרש לבחון מה יותר מתאים לאופיו, לתקציב שלו, להתנהלות שלו ולכל פרמטר אחר שיש לקחת בחשבון, טרם הוא בוחר תוכנה להנהלת חשבונות או רואה חשבון.

 

 

צור קשר - לכל שאלה מוזמן להשאיר פרטים

בלוג
user

הרכב לא כמו פעם? זה הזמן להעביר לסוחר קונה לרכבים לפירוק

אם הרכב שלכם כבר מאוד ישן ואתם מבינים כי יהיה לכם מאוד קשה למכור אותו, חשוב שתדעו כי ישנה אופציה כיום שיכולה לסייע לכם. מכירת הרכב לסוחר אשר מציע קניית רכבים לפירוק, יכולה להוות את הדבר הטוב ביותר עבורכם. שימו לב כי הסכום שתקבלו תמורת רכב שתמכרו לפירוק יהיה במחיר עלות לעומת מכירת הרכב ללקוח פוטנציאלי. יחד עם זאת, אין ספק כי ישנם אנשים שלא יצליחו למכור את הרכב שלכם גם ככה ולכן, מדובר על אופציה שבהחלט כדאי להם לבחון. במאמר הבא תקבלו את כל המידע אודות מכירת הרכב הישן שלכם לקונה רכבים לפירוק.

קר עוד
גאדג'טים
בלוג
user

מהפכת הגאדג'טים: איך גאדגטים משפיעים על חיי היומיום שלנו

הופעת הגאדג'טים חוללה מהפכה בדרך שבה אנו חיים, עובדים ומשחקים. מסמארטפונים וטאבלטים ועד לשעונים חכמים ואוזניות מציאות מדומה, המכשירים החדשניים הללו הפכו לחלק בלתי נפרד מהשגרה היומיומית שלנו. במאמר זה נביא לפניכם גאדגטים ואת הסוגים השונים הקיימים בשוק והשפעתם על היבטים שונים של חיינו.

קר עוד
מגשי פירות
בלוג
user

מגשי פירות ראשון לציון

בין שאתם מקיימים אירוע בראשון לציון, פגישה עסקית או יוצאים עם בני/בנות הזוג לפיקניק רומנטי בטבע – כדאי יהיה לחשוב על הוספת קינוח – כמו מגש פירות – שישדרג את הכיבוד שלכם. מש פירות חתוכים יכולים להתאים למגוון רחב של אירועים ומפגשים שונים. הם יכולים לספק לכם ארוחה טעימה ומזינה, מלאת ויטמינים ומינרלים החיוניים לגוף, ויכולים להיות גם קינוח טעים ומפנק. אחד היתרונות של מגשי פירות הוא העובדה שהם יכולים להתאים לכל אדם וכולם יוכלו למצוא פירות אהובים במגש הפירות שלכם. אנו בליצ'י מספקים מגשי פירות מעוצבים, טריים ומפנקים במיוחד, כולל משלוחים מהירים. 

קר עוד