טופס 101

טופס 101 הוא טופס הצהרה של עובד למעסיק. הטופס כולל את כל פרטי העובד הנדרשים לחישוב מס הכנסה שעל המעסיק לנכות משכר העובד. יש למלא טופס 101 בשלושה מקרים- כאשר מתחילים עבודה חדשה, בתחילת כל שנה, כאשר יש שינוי בפרטים, לדוגמא במידה ונולד ילד.

 

איך למלא את הטופס נכון ומה אסור לפספס?

 

טופס 101 הוא למעשה טופס שנועד לאפשר לכל עובד למצות את נקודות הזיכוי. לשם כך יש למלא את כל סעיפי הטופס באופן נכון. חשוב מאוד לשמור על דיוק ולמלא את הטופס בריכוז, אתם לא רוצים לגלות שהתבלבלתם במספר הזהות שלכם או במספר הטלפון. כמו כן, שימו לב שאינכם שוכחים למלא אף סעיף, כולל סעיף החתימה בסוף הטופס.

  •       סעיף א פרטי המעסיק- ממולא על ידו.
  •       סעיף ב פרטי העובד- שם פרטי ושם משפחה, תאריך לידה, מספר זהות ועוד. כולל מצב משפחתי (שעשוי להקנות נקודות זיכוי).
  •       סעיף ג פרטי הילדים- חשוב למלא את שמות כל הילדים ואת תאריכי הלידה שלהם לקבלת נקודות זיכוי. כמו כן חשוב לציין אם הילד נמצא בחזקת העובד והאם העובד מקבל קצבה עבורו.
  •       סעיף ד הכנסה מהמעסיק- סוג המשכורת ומועד תחילת העבודה אצל המעסיק-

משכורת חודש- מי שעובד לפחות 18 ימים בחודש.

משכורת בעד משרה נוספת- מי שעובד בעוד מקום עבודה והמשכורת ניתנת עבור 5 שעות עבודה ביום.

משכורת חלקית- מי שעובד מקסימום 5 שעות ביום או 8 שעות בשבוע.

שכר עבודה- מי שעובד פחות מ-18 ימים בחודש ולא פחות מ-8 שעות בשבוע.

קצבה- הכנסה מביטוח לאומי או קרן פנסיה.

מלגה- תשלום עבור לימודים, מחקר ועוד.

  •       סעיף ה פרטים על הכנסות אחרות- במידה ויש הכנסה נוספת יש לציין אותה. כאן תוכלו לבחור האם לקבל נקודות זכות בגין עבודה זו או בגין ההכנסה האחרת. יש ליידע את רשות המיסים לגבי הפקדות לקרן השתלמות ולביטוח אובדן כושר העבודה.
  •       סעיף ו פרטים על בן/בת הזוג- כולל פרטים על ההכנסות שלהם.
  •       סעיף ז שינויים לאורך השנה- רק במידה ויש שינויים ידועים לכם. בדרך כלל סעיף זה נשאר ריק.
  •       סעיף ח בקשות פטור וזיכויים- זה הסעיף בו מבקשים נקודות זיכוי מרשות המיסים. בחלק מהמקרים יהיה עליכם לצרף מסמכים שמאשרים את היותכם זכאים, כמו לדוגמא תעודת שחרור מהצבא, טופס 119 בסיום לימודים, פסק דין המחייב תשלום מזונות ועוד.
  •       סעיף ט בקשה לתיאום מס- סעיף זה רלוונטי בתחילת שנה כאשר יש מספר מקורות הכנסה. במקרים אחרים עליכם לציין כי אין הכנסות אחרות.
  •       סעיף י הצהרה- תאריך מילוי הטופס וחתימה של העובד כי הפרטים נכונים.

 

 

מדוע למעסיקים כדאי לעבור לטופס 101 מקוון?

עם התפתחות הטכנולוגיה דברים רבים הפכו לדיגיטליים, כולל טפסים רבים. תהליך קליטת עובד חדש כולל טפסים רבים ויכול להיות מסורבל. טופס 101 מקוון הופך את תהליך זה לפשוט יותר. לכל מעסיק שמעוניין בקליטת עובד פשוטה ובמילוי פשוט של טופס 101 בכל פעם שיש צורך בכך, כדאי לעבור לטופס 101 מקוון. למעשה כל מה שצריך לעשות זה להיכנס לטופס המקוון, למלא אותו ולאשר.

 

צור קשר - לכל שאלה מוזמן להשאיר פרטים